Deathclock - del 4

Förlåt om det har tagit ett tag senast förra delen, men har haft lite skrivkramp. Men nu är del 4 ute så - Varsågod och njut om ni kan XD
Copyright till Kouta Hirano för allt inom Hellsing och Copyright till Stephenie Meyer för allt inom Twilight-serien

Del 4.

Det regnar utanför, som det har gjort sen ankomsten. Jag hör hur Moa, som nu heter Ceres Isabelle, skratta i bakgrunden. Lustigt nog hitta vi en TV i förrådet, gissa om vi vart förvånande när vi hitta den. Jag vänder mig om och ser hur hon sitter i sängen och skrattar.
– Gör dig redo, vi åker om en timme. Hon vaknar till som hon har varit i trans.
– Ska vi någonstans? En undrande blick får jag från henne.
– Ja, vi har fått order om att undersöka en sak här i Forks.
Ungefär 40 minuter senare så stänger hon av TV:n, vi går ut mot bilen och sätter oss i den. Jag försöker starta bilen, men den bara hostar.
– Förbannat också! Jag slår bara på batteriet för att titta på bränslemätaren, men den är full.
– Vänta här säger jag medans jag går ut ur bilen. Jag lyfter på motorhuven, och får syn att det inte finns några tändstift.
– Sabotage… är det enda jag får ur mig. Jag tittar mig omkring för att se om jag hittar en affär som säljer tändstift. Jag får syn på en verkstad och börjar gå mot den. När jag kommer fram ser jag ingen där och ropar:
- Anyone here?
– Yeah, under here! Får jag som svar under bilen som står inne i verkstaden.
– Sorry to bother you, but do you sell any sparking plugs here?
– Actually, i do that. How many do you need?
- Well, for some reason, all my sparking plugs are gone.
- Tough luck, I got all sparking plugs you need.
- Thank you!
- It will cost you 10 $. Jag tar fram min plånbok och ger honom pengarna medans jag tar tändstiften.
– Nice to do business with you. Med ett fånigt leende. Jag går tillbaka till bilen och sätter in tändstiften.
– Vart har du varit? Frågar hon medans jag sätter mig i bilen.
– Vi behövde nya tändstift, så jag gick till verkstaden på andra sidan gatan och köpte några. Precis när jag startar bilen så börjar det att åska. Efter 10 minuters resa så kommer vi fram till ett hus. Vi går ut ur bilen och börjar gå mot dörren. Jag knackar på, men ingen öppnar. Jag ser rörelse åt höger och får syn på ett gäng som spelar baseball.
– Där borta! Ser du? Jag pekar mot gänget där dom spelar baseball.
– Ja, vilka är det? Hon tittar mot dom med en undersökande blick.
– Vet inte… Precis när jag säger det, så slår dom till en boll som far mot skogen med en fart som endast vampyrer kan få fram. En av utespelarna springer efter den i en fart som jag bara sett vampyrer springa i – ingen tvekan, det är vampyrer.
– Det är vampyrer, antar jag. Frågar Moa. Hon har också sett detta.
– Ja, det ser ut som det, vi går ner och tar reda på det.
– Okej… Vi använder vår fart och är nere där på 0.5 sekund. Med en harkling får jag deras uppmärksamhet. Hela gänget sluter upp sig och tittar frågande på oss.
– Who are you? Frågar en kille i blont hår.
- I am Alucard and this is Ceres Isabelle, May I ask who you are?
- I am Carlisle and this is, my wife Esme, my kids Edward, Emmett, Jasper, Alice and Rosalie, and this is one of our friends, Bella. Jag tittar nyfiket på Bella och känner att hon är en människa.
– I guess you are all vampires, but you got no red eyes. How come?
- We don’t feed on humans, i see you two do.
- Actually, we feed on donated blood. We try to protect humans, well, the humans who are worth to protect.
- Well, that sounds weirdly good.
- It seems you are not the guys we are after so don’t mind us and just keep playing. We just sit and watch if it’s okay by you.
- You don’t want to play as well?
- No, like I said, we just sit and watch it.
- Alright. Dom börjar spela baseball igen. Hon som Carlisle presenterade som Rosalie får in ett lågt slag, en sekund efter det så hör jag rörelse från skogen. Tydligen så har alla hört det och har ställt sig i en formation runt Edward och Bella, jag förstår runt Bella, men runt Edward också, det är konstigt.
Sekunden efter det, så kommer 3 gestalter ut från skogen, den ena känner jag igen – James, från huset där Moa blev biten av honom. I handen av den mörke av dom håller han bollen. Dom går rakt till Carlisles familj, som står runt Edward och Bella.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0